Buzluca Tırmanışı

BUZLUCA TIRMANIŞI (Geleneksel) 1 Nisan 2012 pazar günü saat 08.10 da
Kaplıkaya parkından hareketle başladı.
Meteoroloji bu gün öğleden sonrası için sağnak yağış veriyor. Yağışa yakalanmadan faaliyetimizi bitirmeyi umarak vadinin içinde yürüyüşümüze başladık. Lodos çok şiddetli esiyor. Cevizli bahçeyi geçip Taşpınar çeşmesinin yanında biraz su içmek için soluklanıyoruz. Sırtı takip ederek yükseldiğimiz için vadi içinden şiddetli esen rüzgara sık sık mağruz kalıyoruz. Bayırları çıkarken terlediğimizden rüzgar rahatsız edecek kadar vücudumuzu soğutuyor. Sırt hattını takip eden patikamızda birinci tepe, ikinci tepe ve üçüncü tepeyi çıkıyoruz.
Geniş düzlükte Gurubumuz önceden kararlaştırdığımız gibi ikiye ayrılıyor.
1 Gurup Buzluca.

Ertaç Keskin
Zekeriya Kahraman
Ömer Çelebi

İkinci gurup sırt hattını takip ederek Bıçkı tepeye doğru yükselirken, birinci gurup Buzluca kulvarına doğru yan patikayı takip etmek üzere ayrıldık. Üç ayrı kişide bulunan telsizlerle haberleşmeyi sürdüreceğiz. İkinci guruptaki arkadaşlarımız, tırmanışımızı Bıçkı tepeden takip edecekler. Herşey yolunda giderse bizler kulvardan çıkıp ikinci guruba katılacağız ve birlikte döneceğiz diye kararlaştırdık. Ayrıca beklemek zor olabilir gerekirse dönüşe geçecekler.
Buzluca kulvarına geldiğimizde tahmin ettiğimiz gibi lodos almayan bir ortamdayız. Güneşte kendini iyice gösterdi insanın içini ısıtan bir bahar havası faaliyetimizi daha da keyifli bir hale getiriyor.
Kulvara girmeden önce birşeyler atıştırıp enerjimizi tamamlamak istiyoruz. Sonrasında kemer, kranpon gibi teknik malzemelerimizi kuşanıp tırmanışa başlayacağız. Bu arada ikinci gurupla iletişim sürüyor. Tam üstümüzde tepede olmalarına, rağman vadinin dibinde olduğumuzdan birbirimizi görme olanağımız yok.
Telsizden anons geçiyor.
İsmet İsmet, Ali.
İsmet dinlemede.
Durumunuz nedir.
Şu anda kulvarın girişindeyiz. Hazırlıklarımız bitmek üzere.
Bizde Bıçkı tepede kulvara bakıyoruz ama sizi göremiyoruz, tamam.
Beş dakika sonra hareket edeceğiz. Yarım saat içinde bizi görebileceksiniz.
İzliyoruz kolay gelsin arkadaşlar.
Sağolun, bol bol fotoğraf çekin sizlerede iyi seyirler,tamam.

Hazırlıklarımızı tamamlayıp kulvara girdiğimizde rakım 1140 m. saat 11.30 gösteriyor. Kar ilk anda yer yer batıyor. Yükseldikçe sertleşmesini umuyoruz. Buzluca girişinde ilerledikçe yeni düşen çığ etkilerini görebiliyoruz. Ağaçlar ot gibi kırılıp yatmış iki gün önce yağan şiddetli yağmur kar tabakalarını harekete geçirmiş olmalı. Bu manzara bizim açımızdan sevindiriciydi. Çığ riski ortadan kalkmış görünüyor. Kulvarın girişinde bulunan şelale çığ tarafından kapatıldığı için etrafından dolaşmaya gerek kalmıyor.
Önceki yıllara kıyasla Buzluca’da çok fazla kar var. Rotanın tamamının karla dolu oluşu faaliyeti rahat ve zevkli hale getiriyor. Güneşli bir havada tırmanışı olabildiğince gölge alanlardan yapmaya çalışıyoruz. Sık sık fotoğraf çekmek için yavaşlıyor yada duruyoruz. Yükseldikçe arkadaşlarla göz teması sağlıyoruz. Telsizle haberleşmemizde güzel oluyor. Bizler fotoğraf çekerken onlarda poz vermemiz için bizlere komutlar veriyorlar.
Kazmaları kaldırın.
Flamayı tutun, biraz daha bekleyin.
Yakın çekim yapıyoruz bekleyin.
Kazmalar havada bekliyoruz.
Sabret gönül bir gün olur bu çekim biter. Diye şarkı söylüyorum telsizden.
Sesin güzelmiş devam et İsmet ağbi.
Gülüşmeler.
İlk defa Buzluca tırmanışında ikinci bir ekip tırmanışa eşlik ediyor ve uzaktan görüntü alıyor. Geçen yıl sisli puslu bir havada tırmanmıştık. Güzel bir havada tırmanma imkanı her zaman bulamıyoruz. Zaman zaman küçük buz parçaları kayalardan kulvara akıyor. Her an yukarıdan kopabilecek kar veya taş ihtimaline karşı tedirgin ve tetikteyiz. Aynı izlerden gitmeye dikkat ediyoruz.
Kulvarda boşluklara dikkat ederek yükseliyoruz. Tırmanış esnasında üç yerde kısa kar kesintilerini aşmak zorunda kaldık. Kendimizi yukarıya kazmalarımıza asılarak çekmeye çalışırken, geriye düşüp tekrar tekrar kendimizi çekmek zorunda kaldığımız anlar olsada sorun yaşamadan tırmanışımızı Bursa manzarası ile sürdürüyoruz.
Kulvarın yarısından sonra ikinci ekip anons geçiyor.
İsmet İsmet, Ali.
İsmet dinlemede.
Arkadaşlar burası çok rüzgar alıyor sersem gibi olduk.
Biz dönmeyi düşünüyoruz izninizle, tamam.
Arkadaşlar keyfinize bakın, nasıl uygun görürseniz, sorun yok, tamam.
Sizlere kolay gelsin, iyi faaliyetler. Diyorlar.
Sağolun arkadaşlar sizlerede  kolay gelsin iyi yürüyüşler.
Arkadaşlarımızın orada varlığının  bile bizlere güç verdiğini bu vedadan sonra hissetmemize rağmen bunu onlarla paylaşamıyoruz. Oradalarmı diye zaman zaman aranıyoruz. Arada göz attığımız tepe bomboş. O ana kadar bizlere eşlik etmeleri bize güç vermişti, faaliyetimiz onlarla daha renklenmişti. Bu gün bir konuda üzüldük ekip toplu fotoğraf almamıştık.
Buzlucayı tamamladığımızda saat 13.50 gösteriyor. 2 Saat 20 dakikada kulvardan çıkıyoruz. Bulunduğumuz yerin rakımı 1680 m. Kulvarda 540 m. irtifa almış olduğumuzu görüyoruz. Elvan kayanın başından yan kulvara aşıp inişimizi oradan yapacağız. Patikayı (ortada yok tabiki) tahmin ederek orman içine yan geçişimizi yaptık. Yan geçişte çok kar oluşu bizleri endişelendiriyor. Duvarda düz kayalarda olduğundan geçtiğimiz alanlarda kar kütlesinin kopma riski var. İki gün önce yağan şiddetli yağmur, sonrasındaki kar, kar tabakaları ağırlaştırmış ve daha riskli hale getirmiş. Yavaş bir geçiş oldu ancak sorun yaşamadan burasınıda tamamladık. Orman içine girdiğimizde şimdiye kadar ne kadar rahat bir faaliyet yaptığımızı anladık. Buzluca kulvarını çığ ezmiş ve sertleştirmiş olduğundan çok rahat bir çıkış olmuşu. Dönüşümüz orman içinde işkence halini aldı. Bir yerde göğüsüme kadar boşluğa saplandım.
Kilise tepe üzerinden, Bıçkı tepe ve oradan Buzluca patikasına doğru indik ve çıktğımız yola bağlandık. Kar dönüşte bir süre sonra çok azaldı ve inceldi. Yolda meteorolojinin yine yanıldığını konuştuk. Hava kapanmaya başladı ancak yağış yoktu. Faaliyetimizi Kaplıkaya parkında tamamladığımızda saat 18.15 gösteriyor. Eve geldikten 10 dakika sonra sağnak yağmur başladı.