Oteller - Kıran Geçişi

24 Mart 2012 C.tesi sabah 07.30 da Uludağ minibüsleri ile Oteller ikinci bölgeye çıktık.
Pırıl pırıl bir gökyüzü, hafif bir esinti, batmayan bir kar, daha ne isteyelim. Vurduk kendimizi kapı çıkışına. Kapıdan çıktığımızda saat 11.30 gösteriyor. Rasat düzünden zirveye doğru yakıcı bir güneşin altında rahatsız etmeyen sert karlı zeminde ilerliyoruz.
Göller ayrımında kısa bir mola. Sırt hattından Karataş tepelerine doğru yükseldik.
Uludağ tepeye vardığımızda saat 13.40 gösteriyor.
Zirvede kısa bir mola sonrasında dört tepeler sırtına hareket ediyoruz saat 13.55.
Karagöl yayla’ya varış saat 16.15. Kampımızı kurduğumuzda akşamın serinliği çökmüş güneş vedaya hazırlanıyor. Hafif esen rüzgar bir süre sonra tamamen kesildi,
Sabah kahvaltıdan sonra kampımızı toparlıyoruz.
Karagöl yaylada bulunan 8-10 metrelik duvarda tırmanış çalışması yapıyoruz.
Kıran yayla’ya hareket ettiğimizde saat 11.00. Sırt hattından Eşkiya geçidine iniyoruz.
Hava açık, esinti olmayışı güneşin yakıcılığını arttırıyor. Eşkiya geçidinde kısa bir mola.
Kıran yayla’ya vardığımızda saat 13.30. Orman sınırına geldiğimizde batan kar ilerlememizi çok güçleştirdi. Kar helva gibi, batıyoruz. Islak karda yürümekte bayağı zorlanıyoruz.
Orman içi patikadan Darı alanına indiğimizde saat 16.30.
Darı alanından mezarlı çayıra kadar karda rahatsız edici yürüyüş sürüyor.
Kıran köye geldiğimizde saat 17.15 oluyor.
Köy kahvesinde dinlenip çay içiyoruz.
Aracımız bizi 17.55 te almaya geliyor.
Sorunsuz bir faaliyeti daha tamamlamanın keyfi ve yorgunluğu ile evlerimize dönüyoruz.