Uludak- Uludağ Dağcilik Kulübü
Federasyonu Üyesidir.
 2016 - ETKİNLİKLERİMİZ
 2015 - ETKİNLİKLERİMİZ
FAALİYET RAPORLARI » Kilimanjaro tırmanışı 2012.

ULUDAK - Uludağ Dağcılık Kulübü

Kilimanjaro Faaliyet Raporu.

Gezimiz 10 şubat 2012 Cuma günü 12.30 İstanbul - Nairobi seferi  (Kahire aktarmalı) ile başladı.

Gündüz 14.30 Kahireye indik, burada 7 saat kaldık. Agipt air bizim gibi yolculara şehir turu düzenliyor ben ve Şamil Ordu bir minübüsle şehir turuna çıktık.

19.30 Kenya Nairobiye uçtuk.

11 Şubat 2012 Nairobiden sabah 05.00 hareketle Tanzanyaya geçtik. Öğlen saatlerinde Tanzanyanın Arusha kentindeki otelimize yerleştik.

12 Şubat sabah 08.00 de otelimizden Kilimanjaro milli parkına gitmek üzere ayrıldık. Üç saat süren yolculuktan sonra 1800 m. bulunan Mashame gate, Kilimanjaro milli parkı girişine vardık. Burdan itibaren dağa çıkmak üzere 6 gün sürecek yürüyüşümüze başladık.

Beş saatlik bir yürüyüş sonunda ilk kampımız olan Mashamehut 2800 m.geldik ve çadırlarımıza yerleştik. Çadırlara girdikten kısa süre sonra yağmur başladı. Yağmur aralıklarla devam ediyor.

13 Şubat sabahı yağmur ormanlarının  içinde yağış kesilmiş, pırıl pırıl bir gökyüzü ile güne başladık. Kampımızın ilk günü bu alışık olmadığımız ormanları heyecanla izleyerek ve ortama uyum sağlamaya çalışarak geçiyor. Kahvaltımızı yaptıktan sonra ikinci kampımız olan Shira'ya yola koyulduk.İkinci günümüzdede 5 saatlik bir yürüyüşle Shirahut kampı 3600 m. varıyoruz. Rehberlerimiz bize Swaileceyi bizlerde rehberlere Türkçeyi öğretmeye çalışarak güle eğlene yürüyoruz.

Sık sık bizleri yavaş yürümemiz konusunda uyarıyorlar.

Pole pole, (yavaş yavaş)

Hakuna Matata (Takma kafana)

Shirahut kampımızda bütün gece yağmur yağdı. Sabaha karşı çadırlarımızdan çıktığımızda hava açmıştı. Kilimanjaroya gittikçe yaklaşıyoruz.Önceleri uzaktan küçük görünen dağ yanına yaklaştıkça büyüyor, bu gece düşen yağış Kilimanjaroyu beyazlara bürümüş.

Gündüz güneşin görünmesi ile beyaz örtü eriyip gidiyor, dünde benzer bir görüntüyü yaşadık.

14 Şubat sabahı faaliyetin zorlaşacağı uyarısını aldık. Bugün 08.00 de hareket edileceği herkese duyuruldu, yolumuz uzundu. İlk etapta Lowa Tawer'a çıkacağız 4600 m. burada öğle yemeğimizi yedikten sonra Barrancohut 3950 m. vadinin içine iniş yapacağız. Ekipte baş ağırıları artmaya başladı, İki arkadaşımız bulantı ve baş ağrıları nedeniyle faaliyeti bırakacaklarını bildirdiler. İş adamı Muhittin bey 13 yaşındaki oğlu Taha ile Kilimanjaroya çıkmayı istemişlerdi. Baba oğul daha önce Ağrı tırmanışını gerçekleştirmişler sonrasında böyle bir programa katılmışlardı.

Sabah kalktıklarında Taha bir metre daha çıkmam diye diretince Muhittin beyde onlarla birlikte dönüşe geçti ve gurubumuzdan 3 kişi eksildi.

Barranco kampı vadi içinde bir yer, yürüyüşe başladıktan sonra 100-150 metre sonra 400 m. bir duvarı yükselerek çıkmak zorundayız.

Yükseldikçe oksijen azlığından bünyemiz zorlanıyor, uyum sorunu yaşıyoruz. Arkadaşlarımızda sık sık birlikte hareket edelim ayrılmayalım uyarılarını bizlere yapmak zorunda kalıyorlar. Çünkü bu sık sık durmalar beni ve birkaç arkadaşımı bıktırdı. Gurubumuzdan zaman zaman ayrılmak zorunda kaldık. Patika dar yavaş yürüyenler yüzünden aşırı beklemeler oluyor bu durum faaliyeti daha da çekilmez hale getiyordu.

Bundan dolayı biraz eleştiri almakla birlikte biz yanlardan tırmanarak arkadaşlarımızı sırta çıkıp bekledik. Önümüzde inişli çıkışlı iki vadi var bunlarıda geçtikten sonra sonra Karanga 4065 m. kampına geliyoruz, saat 12.30 gösteriyor. Öğle yemeğimizi burada yiyip biraz dinlendikten sonra Barafu 4600 m. kampına çıkışa devam ediyoruz. Barafu kampına 3.5 saatte ve 16.30 da varıyoruz çadırlara yerleşip biraz dinlenmek istiyoruz. Akşam yemeğini iptal etmeye karar verdik çadırlarımızda dinleneceğiz 10.00 da kalkıp 10.30 bir şeyler yiyip zirveye hareket etmek istiyoruz.

Hazırlıklarımızı yaptık ve 11.15 te ekibimiz kafa lambaları ile ateş böcekleri gibi karanlığın içinde yükselişine başladı. Rüzgar sert esiyor gece ilerledikçe dağa doğru yükseldikçe soğuk etkisini arttırıyor. Yavaş yürümeden dolayı aşırı derece de üşümeye başladım, ya guruptan ayrılacaktım yada kaz tüyü montumu giyecektim. Guruptan ayrılmak arkadaşlarımızı terk etmek olarak algılanmasını istemiyorum. En büyük zorluk iki adımda bir duran arkadaşlarımın çantasına toslamamdı. Saat 06.30 hava aydınlandı güneşin ilk sarı ışıkları kraterin kenarlarını aydınlatmaya başladığında yolun biteceğine olan inancımız artmaya başladı bütün gece hiç bitmeyecekmiş gibi birbiri ardından çıkan sırt hattı ve kayaların sonu gelmek üzereydi. Stella point zirvesine geldiğimizde çok şiddetli rüzgar ısıyı - 40 lara düşürdü. Malzeme yetersizliği olan birkaç arkadaşımızın çok zorlandığını görüyorum. Karanlıkta bir ara guruptan kopup tekrar onları bekleyerek katıldığımda birkaç kişinin eksildiğini görmeme rağmen geriye düşmüş olabilirler diye önemsemedim. Sonradan öğrendiğime göre 3 arkadaşımız daha rahatsızlanıp dönüşe geçmişti.

Arkadaşlarla Uhuru zirvesine hepbirlikte yürüdük, 30-35 dakika süren yürüyüşten sonra Kilimanjaronun zirvesinde olmanın sevincini ve mutluluğunu yaşadık. Bayraklar açıldı, flamalar fotoğraflar mutluluğunda zirvesindeyiz.

Dönüşümüz kısa sürdü, 2-3 saat arasında değişen aralıklarla arkadaşlarımız kampa dönüş yaptılar. çadırlarımızda dinlendikten sonra çantalarımızı toparladık. Saat 13.00 gibi inişe geçtik. İniş farklı bir güzergahtan, 4600 m. den doğru Mwekahut 3100 m. ye yapıldı, indikçe vücudumuz ihtiyacı olan oksijene kavuştu ve performansımız arttı. 15-16 Saat süren zirve çıkışı ve 3100 m. kampına inişi sonrasında Kilimanjaronun tozları ayakkabılarımızda ve paçalarımızda, hayalimizi gerçekleştirmenin mutluluğu yüreğimizde dağdaki son gecemizi yağmur ormanlarının içindeki bu kampta geçiriyoruz.

17 Şubat sabahı kahvaltıdan sonra Porterlara veda zamanı, bahşişlerini almak için sabırsızlanan fedakar çalışkan ve ezik insanlar bizleri şarkılarla uğurladılar, bizlerde herbirine tek tek teşekkür ederek onlara veda ettik.

İsmet Şentürk

Uludağ - Hava Durumu

Faydalı Linkler
» Dağlarda hava durumu.
» Yüksek irtifa hastalığı.
» Türkiye'nin önemli dağları.
» Dünya'nın En Yüksek Dağları.
» Bursa'da Outdoor Mağazaları.
» Türkiye'de Outdoor mağazaları.
» BURSA İÇİN HAVA DURUMU.