Uludak- Uludağ Dağcilik Kulübü
Federasyonu Üyesidir.
 2016 - ETKİNLİKLERİMİZ
 2015 - ETKİNLİKLERİMİZ
FAALİYET RAPORLARI » Buzluca Tırmanışı 2011.

ULUDAK -  BUZLUCA TIRMANIŞI RAPORU

3 Nisan 2011 Kaplı kaya balık çiftliği yanından sabah 8.15 de Buzluca tırmanışı için hareket edildi. Ekibimiz beş kişiden oluşmakta.

1- İsmet Şentürk   (ekip lideri)

2- Erdem Yoldaş

3- Emirhan Kıratlı

4- Muammer Yıldırım

5- Yavuz Karakılıç

Meteoroloji yağış veriyordu, kapalı sisli bir havada faaliyetimizi gerçekleştirmek amacıyla hedefe doğru ilerliyoruz. Birkaç gündür yağan yağmur kulvardaki karı yumuşatmış ve azaltmış olabilir diye düşünüyoruz. Hava kapalı ve yağış ihtimali olmasına rağmen, ilerleyen günlerde kulvarda kar azalıp bu yıl sezonun kapanacağından bu hafta bu işi bitirmek istiyoruz. Hızlı erime kulvardaki kar geçişlerinde kesinti yaratıyor ve rotayı miks hale getiriyor. Buzlucanın erime dönemlerinde altından dere aktığı için incelen kar tabakasından boşluğa düşme tehlikesini beraberinde getirebiliyor.

Köprüden geçip sırt patikalarında yükseldikçe sis yüzünden görüşümüz azalmaya devam ediyor. Çektiğimiz fotoğraflarımız bile belirsiz, renksiz görüntü veriyordu. Çuha çiçekleri, Arap sümbülleri son günlerdeki yağışlardan oldukça gür ve canlılar. Uludağ yamaçlarında sırt hattını takip eden Buzluca patikası olmadığı kadar belirgin geldi bize. Birinci dik sırttan sonra hafif bir düzlük, İkinci dik sırttan yükselince yine hafif bir düzlük geliyor sağa bir patika giriyor ama ona girmiyoruz. Üçüncü dik sırta devam ediyoruz karşımıza gelen üçüncü düz sayılabilecek küçük bir alandan patika sağa doğru devam ediyor ve bu patika bizi Buzluca kulvarının altına ulaştırıyor.

Buzlucaya 2 satte varıyoruz kısa bir molada sıcak bir şeyler içip enerji verecek atıştırmalardan sonra derenin içine inip kulvara yükselmeye devam ediyoruz. Kulvarın tek bir girişi olmamasına karşın en uygun girişine yöneliyoruz. Sol yamaçta dik sayılabilecek kaya toprak karışımı alanda, şelalenin üstünden başlamak için yükselmemiz gerekiyor. Karşımıza çıkan düz kaya duvardan sağa kulvarın içine girdiğimiz anda kara ayak basmış olduk.

Burada malzemelerimizi kuşanıyoruz. Batonlarımızı bırakıp kazmaya geçiyoruz. Tozluk, krampon takılıyor, ekibimiz olası tehlikelere karşı, tırmanış esnasında nasıl davranacağımızı konuşuyoruz. Düşen çığ ile gelen ağaçları, kopan taş ve kayaları kulvarın içinde sık sık görebiliyoruz.

GPS kayıtlarını aldığımız rotanın bu bölümünde yükeklik 1186 m. sanırım başlama noktamızda 1140.metre idi. İlk anda sert olan kar yer yer yumuşak, kar tabakasının altından zaman zaman artan bir dere sesi bizleri ister istemez endişelendiriyor.

Çok geçmeden endişemizde haklı olduğumuzu görüyoruz. İnce bir kar tabakası ağırlığımı taşıyamayınca 120–130 cm.lik bir boşluğa düşüyorum. Bunu bir uyarı olarak algılayıp tırmanışımızı zemini daha dikkatli yoklayarak ve seçerek sağlam olduğunu gördüğümüz alanlara yöneliyoruz. Olabildiğince aynı izleri takip ediyoruz.

Buzluca tırmanışı esnasında iki yerde karda kesinti ile karşılaştık biri küçük 3–4 m. Diğeri 15 – 16 metreyi bulan kaya tırmanışı

Yaptık. Yanımızda bulunan 2 adet 8 mm. 20 şer metrelik iplerimizle ıslak kayalardan tırmanışta yarım kazık emniyeti ile yukarı gelişleri emniyete aldık.

Kulvarın ortalarından itibaren kar tabakasında belirgin bir artış olduğundan tabakanın çökme riski ortadan kalktı bunun en belirgin işaretide alttan dere sesi gelmez olmuştu.

Etabın sonlarına yaklaştıkça bitki örtüsü ortaya çıkmaya başladı. Delikli kayanın hemen altında kulvarı bitki örtüsü ikiye ayırıyor.

Yukarıda birleşmekle birlikte son bölüm iki kar kulvarı olarak yükseliyor ve orman örtüsü içinde birbirine kolay geçiş imkânı bulabiliyorsunuz. Ekibimiz Ayı pınarı kamp alanına çıkışını 3,5 saatte tamamlıyor. Sıcak bir şeyler içip yemeklerimizi yiyoruz. Yükseklik 1680 metre. Yoğun sis görüşümüzü kısıtlıyor, çok güzel Bursa manzarası olan bu yerden hiç bir yeri göremeden molamızı sonlandırıp dönüşe geçiyoruz. Yağışın olmayışı da ayrıca bir mutluluk sebebimiz. Ayı pınarına yönelip Elvan kayanın üstünden ana patikaya iniyoruz. Yan geçişimizi yapıp orman içinde kramponlarımızı çıkarıyoruz. Göl çukuru yaylası ve Erikli yayla üzerinden Kaplıkaya balık çiftliğindeki araçlarımıza dönüyoruz.

Buzluca rota uzunlu 980 m.

Rotada yükselme 550 metre.

Kullanılan teknik malzeme: Kask, kazma, krampon,

8 mm. 2 adet 20 metrelik ip,  Hms karabina, emniyet kemeri, prusik bağı.

İsmet Şentürk

Uludağ - Hava Durumu

Faydalı Linkler
» Dağlarda hava durumu.
» Yüksek irtifa hastalığı.
» Türkiye'nin önemli dağları.
» Dünya'nın En Yüksek Dağları.
» Bursa'da Outdoor Mağazaları.
» Türkiye'de Outdoor mağazaları.
» BURSA İÇİN HAVA DURUMU.