Uludak- Uludağ Dağcilik Kulübü
Federasyonu Üyesidir.
 2016 - ETKİNLİKLERİMİZ
 2015 - ETKİNLİKLERİMİZ
FAALİYET RAPORLARI » Uludağ Trans Etkinliği 2010.

Tarih:19/05/2010
Yer: Uludağ/Bursa

Katılımcılar:

İsmet ŞENTÜRK      (Faaliyet Sorumlusu)

Nur BALKAN

Muammer YILDIRIM

Mahir ANDIÇ

Malzemeler:

Teknik Ceket, Kafa lambası, Eldiven,Tozluk, Güneş gözlüğü,Kazma, Polar ceket,Su geçirmez pantolon,Tozluk, Bere, Baton,Termal içlik ve yedek giysiler,sıcak su ve yiyecek

Tutulan minibüs bizi Uludağ Oteller bölgesine bıraktı. 08:00 gibi Beden Terbiye Binası’nın önünden yürüyüşümüze başladık. İlk başlarda güneşli olan hava yerini Küçük Zirve yolunda sert rüzgara bıraktı. Burada teknik ceketlerimizi ve eldivenlerimizi giymek zorunda kaldık. Küçük Zirve’de kısa bir mola verdikten sonra Büyük Zirve’ye doğru harekete geçtik. Zirveye yaklaşırken Zirve Dağcılık’tan bir grup ile karşılaştık. Zirvede 19 Mayıs anısına, beraber Bayrak ve Flama açtık. Zirvede rüzgar sertleşmeye, hava dahada kapanmaya başlamıştı. Çok zaman kaybetmeden zirveden ayrıldık. 2 Saat yürüyüşten sonra yemek molası verdik. Kar yağışının başlaması ile mola süresini kısarak sırta doğru yürüyüşe geçtik.

Bu yürüyüş sırasında karı pembe görmeye ekiptekilere de göstermeye başladım. Ekip arkadaşlarım çok anlam veremiyorlardı dediklerime o koşuşturmada çokta önemsememiştik.

(Sonra öğrenecektim ki kardan göztabakasın da delikler oluşmuş bu güneş gözlüklerimi uzun süre çıkardığım son faaliyetimdi.)Yolda yeni geçmiş ayıların ayak izleri vardı. Bir süre izlerle ilgilenip şakalaştık. Hakan ve Tolga bir ara izleri takibe yeltense de sağduyulu ekip üyeleri tarafından vazgeçirildiler. Uzun bir kar yürüyüşünün ardından sırta ulaştık. Manzara muhteşemdi. Kar sulandığı için, sırtın yanı yerine üzerinden geçmeyi tercih ettik. Uludağ’ın güzelliği en çok burada gözüküyor bence. Sırt geçişi bittikten sonra kar azalmaya başladı. Güneş tekrar göründü,aşağıdaki manzarayı bulutlar açmaya başladı.

Bugün şanslı günümüzdeydik. Şehir kalabalıklarında başlayan günümüz sanki Karadeniz yaylalarında bitiyordu. Dağlık alandan aşağıdaki geniş çayıra doğru inmeye başladık. 30 Dakikalık yürüyüşten sonra ormanlık alana girdik. Kısa bir orman yürüyüşü ardından gerçekten bir Karadeniz yaylasına indiğimi hissettim. Buranın ne ağacı Uludağ idi nede yeşili, biraz etrafa bakındıktan sonra Baraklı Gölü’ne doğru devam ettik.

Yolda Erasmus programı ile İstanbul’a gelmiş 2 İsrailli öğrenci ile karşılaştık. Yaşları çok küçüktü bu yaşta bu özgüven gerçekten şaşırtıcı, buraları bulmaları dahada şaşırtıcı.

Biz şaşıra şaşıra yolumuza devam ettik. O kadar keyifliydik ki bu gün bitmese de olurdu.

Nihayet göl görünmüştü. Gölün kenarında minibüs şoförü minibüse gazeteleri sermiş bizi bekliyordu. 11 Saatin sonunda 30,5 Km’lik parkur saat 19:00′da bitmişti.

Nur Balkan    Uludak  Bşk. Yrd.

Kullanıcı Paneli

Uludağ - Hava Durumu

Faydalı Linkler
» Dağlarda hava durumu.
» Yüksek irtifa hastalığı.
» Türkiye'nin önemli dağları.
» Dünya'nın En Yüksek Dağları.
» Bursa'da Outdoor Mağazaları.
» Türkiye'de Outdoor mağazaları.
» BURSA İÇİN HAVA DURUMU.