Uludak- Uludağ Dağcilik Kulübü
Uludak - Türkiye Dağcılık
Federasyonu Üyesidir.
ETKİNLİKLERİMİZ
FAALİYET RAPORLARI » 19 MAYIS 2018 ETKİNLİĞİ, FAALİYET RAPORU.

FAALİYET: ULUDAK 9. Geleneksel 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik Yürüşü

TARİH: 19-20 Mayıs 2018

KAMP YERİ: Uludağ, Kıran Yaylası-Kuzu Yatağı

ULAŞIM: Kulüp tarafından kiralanan otobüs ile

KATILANLAR: ULUDAK üyeleri ve misafirleri (26 kişi)

YAZAN: Berçem Kalender

Etkinlik Öncesi

Ankara’dan gece 12:00’de otobüsle yola çıktım. Sabah saat 06:15’te Bursa otogara vardım. Faaliyetin heyecanı ve İstanbul’dan gelen arkadaşlarım Seda Sultan Demirci ve Fikri Çağlar Demirci ile buluşmanın verdiği mutlulukla kahvaltı yaptıktan sonra daha önce kulüp tarafından belirlenen buluşma yerine; Bursa Gençlik Spor İl Müdürlüğü’ne gittik. Faaliyetten önce ile yeme-içme planı ile ortak malzemelerin paylaşım planını yaptığımızdan ve yürüyüş rotası üzerinde çok sayıda çeşme ve su kaynağı olduğundan sadece az miktarda su aldık ve çantalarımızı otobüse yükledik. Tüm katılımcılar buluşma noktasına geldikten sonra yolculuk için otobüse yerleştik.

Faaliyet 1. Gün/Cumartesi (19.05.2018)

Otobüse tüm eşyalar yükledikten sonra yaklaşık 09:00 civarı faaliyetin başlangıç noktası olan İnegöl, Fevziye Köyü’ne doğru harekete başladık. Aracımız yoldan birkaç arkadaşımızı da aldıktan sonra devam ettik. Yolculuk sırasında Nilüfer Belediyesi tarafından hazırlanan Atatürk baskılı tshirtler ve kahvaltı için kumanyalar dağıtıldı. Uludak Faaliyet Defterine isimlerimizi yazdık ve imzalarımızı attık. Yaklaşık 1 buçuk saat sonra Uludağ’ın eteklerindeydik. İnegöl’e bağlı Cerrah Köyü’nün ulu çınarlarının altında akarsu kıyısında Doğa Park’ta 15 dakikalık bir mola verip çayımızı içtik ve yolumuza devam ettik. Yaklaşık 40 dakikalık bir yolculuğun ardından faaliyetin başlayacağı İnegöl, Fevziye Köyü merası olan Balabancık yayla yakınlarına (1650 m. rakım) vardık. Otobüsten çantalar alınıp ayarlamalar yapıldıktan sonra bir araya toplandık ve faaliyet sırasında dikkat edilmesi gereken durumlar konusunda kısa bir konuşma yapıldıktan sonra yürüyüşe başladık. Tek sıra halinde ve orta bir tempoda grubun başında İsmet Şentürk ve artçı Ömer Faruk Kaya ile güneşli ve güzel bir havada, Balabancık Yaylası üzerinden Kıran Yaylası (1850 m. rakım) bölgesine doğru yaklaşık 3-4 saatlik yürüyüşün ardından kamp alanı olarak seçilen Kuzu Yatağı’na vardık. Kamp alanına vardığımızda yağmur yağmaya başlayacağını düşündüğümüzden kısa bir sürede çadırları kurduk ve kamp alanına yerleştik. Çadırları kurduktan sonra şiddetli bir yağmur ve ardından dolu yağışı başladı. 15 dakika süren bu yağışın ardından çadırlardan çıktığımızda gökkuşağı ile süslenmiş çok güzel bir manzara ile karşılaştık.

Bu anın tadını çıkarttıktan sonra Atatürk’ü Anma ve Gençlik Bayramı’nı kutlamak amacıyla, faaliyet öncesi her katılımcıya dağıtılmış olan Atatürk baskılı t-shirtlerimizi giyinip kamp alanının 200-300 m yakınlarında bulunan Kuzu Yatağı’nde bir tepeye çıktık. Herkes bir araya geldikten sonra, anı ölümsüzleştirmek amacıyla drone çekimleri yapıldı. Öğretmen arkadaşımız Ali Korkmaz’ın giriş konuşmasının ardından Ulu önder Atatürk ve tüm şehitlerimiz anısına bir dakikalık saygı duruşunda bulunduk. Saygı duruşunun ardından İstiklal Marşı’nı okuduk. Çekimler ve anma töreni bittikten sonra çadırlara döndük. Verilen serbest zamanda yemek yedik, türküler söyledik, sohbet ettik ve Pazar günü 08:00’de yürüyüşe başlanacağı bildirildikten sonra çadırlarda dinlenmeye geçtik.

Faaliyet 2. Gün/Pazar (20.05.2018)

Sabah 6:30 civarı bulutsuz ve güzel bir havada uyandık. Kahvaltı yaptıktan sonra eşyaları ve çadırları toplayıp hazırlandık. 08:00’de yürüyüşe başladık. Kısa bir süre sonra Göktaş sırtına varınca 19 Mayıs Bayramını kutlamak için ikinci bir tören gerçekleştirdik. Ardından yürüşümüze devam ettik. Uzun süreli bir yürüyüş olacağından kısa aralıklarla kıyafet düzenlemek ve bir şeyler yemek için molalar verdik. Bu molalar sırasında yanımıza, diğer katılımcıların aksine kolay ulaşabileceğimiz ve hemen atıştırabileceğimiz yiyecekler almadığımızı farkettik. Neyse ki bizimle yiyeceklerini paylaşanlar oldu ve bu sayede aç kalmamış olduk =). Kıran yayla, Kıble Gediği ve Çelebi Yayla’yı aşarak Kestel Sayfiye bölgesinde ormanlık bir alana girdik. Dik yamaçları olan ve zemini yapraklarla kaplı bu ormanlık alan içerisinde bir süre zorlu bir iniş yaptıktan sonra yolun sonundaki dereden karşıya geçiş olmadığını anlayarak aynı rotadan tekrar ormana girdiğimiz yere döndük. Bu nedenle yürüyüşümüzü yaklaşık 2 saat uzatmış olduk. Geri kalan yolda sonraki faaliyetler için güzel planlar yaptık ve muhabbet eşliğinde dönüş yolunun tadını çıkarttık. 18:30 civarı Alaçam Köyü’ne vardık. Bizi bekleyen otobüse binip Bursa’ya doğru yola çıktık. Yorgun ama doğanın içinde, güzel arkadaşlarla geçirdiğimiz 2 gün için mutluyduk. Herkesle vedalaştıktan sonra Bursa merkezinde bir akşam yemeği yedik. Ben Ankara’ya, Çağlar ve Seda İstanbul’a dönmek üzere yola çıktık.

Faaliyette eksik gördüğüm noktalar:

1. Çantamı gereksiz kıyafetlerle doldurduğum için çok ağırdı; bir sonraki faaliyette daha hafif bir çanta hazırlamak için dikkatli olmam gerekiyor. Yaz faaliyeti için gerekli olmayan kaz tüyü mont, 1-2 kişi için gereksiz hacimde bir termos ve çok sayıda yedek kıyafet almıştım. Bunları akıllıca düşünerek çanta hazırlamak gerekiyor.

2. Çadırda 3 arkadaş kaldık. Faaliyet öncesi iletişimimizde bazı yanlış anlaşılmalar olduğu için yiyecek konusunda küçük, hayati önem taşımayan bazı sıkıntılar yaşadık =). Herkesin kişisel alışkanlıklarını ve yemek yeme ritüelini dikkate alarak yiyecek hazırlamanın mantıklı olacağını ve bunun kişileri mental olarak rahatlatacağını düşünüyorum.

3. Dönüş yolunda girdiğimiz ormanlık alanda küçük iletişim problemleri yaşandı. Telsiz sahibi kişilerin dışında herhangi bir kişinin koordinasyona müdehale etmeye çalışmasının bazı arkadaşlarımızın gerilmesine ve telaşa yol açmış olabileceğini ve hali hazırda grup lideri, artçı ve grubun ortalarında birer adet telsiz olmasının organize olmak için yeterli olduğunu düşünüyorum.

Bu güzel faaliyet için başta İsmet Şentürk ve tüm Uludak ekibine teşekkür ediyorum.

Berçem Kalender

Uludağ - Hava Durumu

Faydalı Linkler
» Dağlarda hava durumu.
» Yüksek irtifa hastalığı.
» Türkiye'nin önemli dağları.
» Dünya'nın En Yüksek Dağları.
» Bursa'da Outdoor Mağazaları.
» Türkiye'de Outdoor mağazaları.
» BURSA İÇİN HAVA DURUMU.