Trans Uludağ

14 Ekim 2012 pazar.

Sabah 05.05 Teleferik istasyonun yanından Baraklı göletine hareket edildi.

Baraklı göleti üstünde bahçelerin sonundaki patikadan 06.30 da kafa lambalarımızla yürüyüşe başladık. Küçükboğazova çeşmelerine yükselirken şafak söktü. Çeşmelerde son su ikmali yapıldı. Güneş doğarken Alpin bölgeye ulaştık. Kardili patikasından sırt hattındaki kılçığa çıkıldı. Kuzyatağı tepe üzerinden, Kavgalı tepe, Karagöl yayla'ya gelindiğinde saat 10.30, ilk dinlenme molamızı verdik.
Karagöl yayla, Dörttepeler, Uludağ zirve'ye geldiğimizde saat 12.05 gösteriyor. İkinci molamızı veriyoruz. Karataş tepeleri, Rasat tepe, Rasat düzü, Kapı, Volfram, İkinci bölge üzerinden Çobankaya'ya 16.10 da geliyoruz. Üçüncü ve son molamızı Çobankaya'da verdikten sonra Sarıalan'a hareket ediyoruz. Sarıalan teleferik istasyonuna 17.40 ta geldik, faaliyetimiz burada sona erdi. Teleferikle Bursa'ya iniyor ve bir başka faaliyette buluşmak üzere arkadaşlarla ayrılıyoruz.

Parkur 30 km.
Toplam süre 11.10 saat.
Hareket süresi 9 saat.
Dinlenme süresi 2.10 saat.
Hava genellikle açık.
Rüzgar sırt hattında lodostan orta kuvvette.
İnce bir eldiven gerektirecek kadar serin.