Sarıalan - Cumalıkızık

ULUDAK – BALDAK

Uludağ’da sonbahar, doğa yürüyüşü.

9 Ekim 2011 pazar günü, Balıkesir Dağcılık Kulübü (Baldak) ve Uludak sözleştiğimiz gibi Uludağ minibüslerinde buluştuk. Meteorolojinin şiddetli yağış uyarılarına rağmen faaliyetimizi yapmak üzere 8.30 da Tophane minübüs durağından Uludağa doğru hareket ettik.
Balıkesir dağcılık kulübü başkanı Ali Yılmaz’la sohbet eşliğinde, minibüsümüzde  Uludağ virajlarında yükseliyoruz.
İlk olarak Baldaklı arkadaşlara Bakacak ve Çobankayayı gezdirdik. Anı fotoğraflarımızı aldıktan sonra saat 10.00 da faaliyetimize başladık.
Çobankaya’da asfalttan bodur ardıçlı patikaya yöneliyoruz. Şiddetli lodosla karışık yağmur atıştırıyor. Ardıçların içinden geçerken dallara sürtünmek  zorunda olduğumuzdan dallardaki sular  pantolonlarımızdan ayakkabıların içine akıyor.
Yağmurun etkisiyle artan Çobankaya deresinin suyunu, uygun bir yerden taşlardan sekerek geçiyoruz. Ayağı kayarak suya oturan bir arkadaşın dışında sorun yaşamadan  karşıya ulaştık.

Şiddetli rüzgar, etkili yağmur altında Yörük mezarı deresine aşmak için ilerliyoruz.
Şüphesiz hava güzel olsa faaliyetimiz daha kolay ve keyifli olacak.
Sadece güzel havalarda faaliyet yapacak değiliz, arasıra şansımıza böyle havalar çıkıyor. Yağmurlu havalar aynı zamanda malzeme eksiğimizi görmede, bu havalarda ne yapacağımız konusunda deneyim niteliği taşıyor. Siz iyi bir havada yola çıkmış olabilirsiniz ancak,  olumsuz  meterolojik koşulların içinde kalma olasılığınız daima vardır.

İlk molamızı Dombay çukuru sırtından yükselirken verdik. Yörükmezarı deresindeki ağıllardan geçerken 2009 Yılının kışında, üniversiteli genç bordçunun  hayatını kaybettiği yerde biraz durup arkadaşlarla bu üzücü olayı paylaştık.

Yağmur şiddetini gittikçe artırdı. Cumalı kızık patikasının kayın ormanı girişinde sağa doğru yan geçişi var, bu yan geçişin sonunda bir çay molası veriyoruz.
Mola bitip yolumuza devam ederken yaklaşık 15 dakika geçmişti ki yağmurun yumuşattığı toprakta kurumuş genç bir kayın ağacı gurubumuzdaki bir arkadaşımızın geçişi sırasında üstüne düştü. Bağırış ve ağaç kırılma sesine durup döndüğümüzde olan olmuştu. Devrilen kuru ağaç arkadaşımızın başında kırılmış kafa göz kan içinde, üzücü bir görüntü ile karşı karşıya kalmıştık. Arkadaşlarımız hemen gerekli müdahaleyi yaptılar, olay ucuz atlatıldı.

Yürüyüşümüzün ilerleyen saatlerinde yağmur azaldı. Cumalıkızık patikasının ortalarında bir mola taşı vardır, onu geçtikten 10-15 dakika sonra yemek molası verdik.

Faaliyetimizin bundan sonraki bölümünde yağmur tamamen dindi. Yağışsız ortamda yürümek ve fotoğraf çekmek daha rahat oluyor.
Cumalıkızıka saat 16.00 da indik. Faaliyetimiz 6 saat sürdü.
Bir köy evinde gözleme çay eşliğinde bir saat kadar dinlendikten sonra Baldaklı arkadaşlarla böyle faaliyetleri karşılıklı sürdürmeyi dile getirip, kendilerini Balıkesire uğurladık.