Oteller - Bakacak - Bursa

ULUDAK – Uludağ Dağcılık Kulübü

22 Ocak 2012 pazar sabah 08.00 de minübüsle Uludağa çıktık. Pırıl pırıl bir gökyüzü ve gülümseyen güneş, faaliyetin başında bizlere moral kaynağı oluyor. Otellerden  Çobankaya, Bakacağa geldik. Bakacakta seyir alanında Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan düzenleme hem güvenlik açısından, hem etrafı izleme açısından iyi bir çalışma olmuş.

Buzluca kulvarının başında sıcak içecek molası verip Buzlucanın içine koyverdik kendimizi. Çok derin kar, yer yer belimize kadar batmamıza neden oluyor. Kulvardan keskin bir iniş gerçekleştireceğimiz için aşağılara indiğimizde karın azalacağını umud ederek kulvarda inişi sürdürüyoruz.

Hava açık, fotoğraf için uygun ışık var, manzarada mükemmel sık sık fotoğraf çekmek için durmak zorunda olduğumdan Nefise’den anlayış göstermesini rica ediyorum. Kulvarın içinde ilerledikçe kar sertleşmeye başladı, derin karda ilerlemenin zorluğunun yanında, kar tabakasının içindeki boşluklar durumumuzu dahada zorlaştırıyor. Birkaç defa düştüğüm boşluklardan zorlukla çıktım. Bu dalmalar çıkmalar faaliyetimizi dahada eğlenceli hale getiriyor. Off puff ve gülüşmelerle yol almaya çalışıyoruz.
Zaman zaman Nefise’ye soruyorum durum iyimi? diye.
Nefise,  “İyiyim sorun yok” dedikçe
“Bencede sorun yok” diyorum.

Kulvarda gözlemlediğimiz kadarıyla birkaç gün önce çıkan lodos sonrasında yağan yağmur, kar tabakalarında bir ağırlık meydana getirmiş ve çığa neden olmuş. Kırılan dallar, çığın kulvarda kazıyarak meydana getirdiği izlerden burada ciddi bir çığ yaşanmış olduğunu anlıyoruz.
Bakacak altında iki kulvarın birleştiği yere yaklaştığımızda, yükselmek ve vadiden çıkmak için  patikayı kaçırmamaya çalışıyoruz. Ortada patikadan bir iz yok, araziyi hatırlamaya çalışarak bata çıka yükselmeye çalışıyoruz. Oldukça dik bir yamaçta kara saplanan ayağımızı çıkarmakta ve adım atmakta zorlanarak yamacı çıkıp patika olduğunu tahmin ettiğimiz açıklıktan yan geçişi yapmaya başladık. Arazi karla kaplı olduğundan bitki örtüsünün içindeki boşluktan patikayı okumaya çalışıyoruz. İlerledikçe doğru yerden girdiğimiz anladık. Yan geçişimizi Bıçkı tepesinin hemen altına kadar devam ettiriyoruz.

Karşımıza çıkan domuz izleri, gideceğimiz yöne doğru yükseliyor karda batmamızı engellediğinden, bizlere kolaylık sağlıyor. Bıçkı tepe Buzluca’nın tam karşısında çevreye hakim bir konumda, kısmen Bursa manzaralı. Hafif bir rüzgar güneşin yakıcılığını bir nebze azaltsada  ısıtan güneş, insanın keyfini yerine getiriyor.
Buzluca’nın derin karı ve soğundan sonra Bıçkı tepe ödül gibi. Uzun bir dinlenme molası için bulunmaz güzellikte bir yerdeyiz. Yemek yeme ve sıcak birşeyler içmek için burayı seçiyoruz.

Bıçkı tepede geçirdiğimiz 1 saat 15 dakika sonunda, Bursa yönünde yamacı inmeye başladık. Kar nispeten azalmaya başladı, daha az batıp daha rahat yürüyebiliyoruz. Sırtı takip ederek aşağıdan çıkarken kullandığımız Buzluca patikasına bağlanıyoruz. Kaplıkaya vadisine inip Sitelerde aracımızı bıraktığımız yere geldiğimizde saat 16.30 gösteriyor.