Kızlar Sivrisi Kış Tırmanışı

Faaliyetin Adı: Kızlar Sivrisi Dağı Zirve Faaliyeti
Faaliyet Tarihi: 25-26 Şubat 2022
Faaliyeti Düzenleyen Kulüp: Uludağ Dağcılık Kulübü
Rota: Zirve altı sağ yan rotası-(ULUDAK ROTASI) Zirve-Klasik rotadan iniş.
Kamp Yeri: Toros Dağcılık Dağ evi
Tırmanış süresi: 6 saat
Teknik Malzemeler: Yardımcı ip,Karabina, Kazma, Krampon, Perlon
Hava Durumu: Açık görüş mükemmel.

Faaliyet Detayı
25 Şubat 2022 de Bursa’dan aracımızla hareket ederek Antalya Küçüksöyle köyüne vardık.Buradan kiraladığımız traktörle dağ evine yaklaşık birkaç kilometre aşağıda yolun karla kaplı olması nedeni ile bırakıldık. Sırt çantalarımızla yumuşamış karda birkaç kilometre ilerledik. Dağ evine yerleştik akşam bir şeyler atıştırıp yattık.
Sabah 05.00’ de kalkıp I 06.00 ‘da zirveye hareket ettik. Kulvarların çok güzel görünmesi sebebiyle kulvardan çıkmaya karar verdik. Oldukça zorlu bir tırmanıştan sonra saat 12:00’de zirve deydik. Yaklaşık 1 saat zirvede keyif yaptıktan sonra klasik rotadan kamp alanımıza döndük. Klasik rotadan dönerken çıktığımız kulvarın solundaki kulvardan büyük bir çığ kopmuş olduğunu gördük. Köye varıp çıktığımız rotayı muhtara ve azaya anlatınca oradan şimdiye kadar hiç kimsenin çıkmadığını söylediler.
Aynı gece otomobilimizle Bursa’ya döndük. Gece saat 3:00’te evimizdeydik. Ekip arkadaşlarımı tebrik ediyorum.
Not; Çıktığımız rotanın adını öğrenemedik ULUDAK rotası dedik bilen varsa düzeltelim.